Montag, 18. April 2011

Cateva impresii despre semnaturile electronice

Ocupandu-ma de contabilitate, m-am confruntat dintotdeauna cu aglomeratia de la ghiseele diferitelor institutii ale statului cu care am intrat in contact. Muntii de acte si conversatiile cu functionarii unerori prea putin dispusi sa te ajute faceau parte din viata mea de zi cu zi.

Cand am auzit de semnatura electronica, am fost putin sceptic in prima instanta, apoi, interesandu-ma putin am ajuns la concluzia ca o semnatura electronica imi este chiar necesara. Decizia ANAF din octombrie anul trecut privitoare la contribuabilii mari si mijlocii m-a facut sa nu mai stau pe ganduri si sa-mi achizitionez un certificat digital calificat pentru crearea semnaturii electronice.
Pot spune ca m-am familiarizat destul de repede cu softul, dispozitivul criptografic si cu ce este de fapt o semnatura electronica.
Acum, dupa cateva luni de cand folosesc intens semnatura electronica pentru firmele cu care lucrez pot spune fara indoiala ca merita pe deplin. Plus de asta, sincer vorbind, suma de 47 de euro pe care am platit-o mi s-a parut foarte rezonabila tinand cont de faptul ca pe parcursul unui an de zile folosesc semnatura electronica de cate ori vreau eu. Pot spune ca un mare avantaj pe care mi-l ofera semnatura electronica este timpul pe care il castig rezolvandu-mi declaratiile catre stat sau corespondenta firmei direct de la birou. Stim cu toti ce se spune ca insemna timpul, iar in vremurile astea timpul valoareaza cu atat mai mult!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen