Montag, 18. April 2011

Online versus ghiseu

Zilele trecute am realizat care sunt avantajele concrete ale noului sistem de depunere in format electronic a declaratiilor fiscale. Au trecut deja cateva saptamani de cand mi-am achizitionat un certificat digital calificat si de cand depun declaratiile itm online. Cred – fara exagerare – ca am castigat in luna martie aproximativ sapte ore – sapte ore, in care in loc sa pierd timpul in trafic si la cozi, am muncit suplimentar, castigand mai multi clienti.

In timp ce imi manifestam entuziasmul la birou, un coleg mi-a marturisit, ca este neincrezator in noul sistem de depunere a declaratiilor online. Multe persoane privesc cu scepticism sistemele virtuale, preferand o abordare mai de moda veche a anumitor lucruri. Retinerea si chiar teama provin probabil din faptul ca un sistem virtual – indiferent de utilitatea acestuia – nu reprezinta ceva concret, stabil si sigur.
Trebuie insa amintit faptul ca si actuala birocratie din Romania este tot un sistem. Iar faptul ca se desfasoara pe hartie nu o face mai sigura. Actuala birocratie este din contra foarte ineficienta, consumand multe resurse financiare si umane. Prin depunerea declaratiilor itm online se reduc atat costurile cat si potentialele erori, intru-cat un sistem virtual poate fi monitorizat si verificat.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen