Montag, 4. April 2011

Declaratia 112

Din luna februarie a acestui an a devenit obligatorie depunerea formularului 112, cunoscut publicului larg sub numele de declaratia unica. Acesta cuprinde declaratiile privitoare la plata contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
Declaratia unica inlocuieste alte 5 documente, care inainte se depuneau catre

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
Declaratia unica se depune pana in data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face declaratia. Pentru intarzieri legea prevede amenzi contraventionale cuprinse intre 500 si 1000 de lei pentru persoanele fizice, respectiv 1000 si 5000 de lei pentru persoanele juridice. Declaratiile care au fost depuse pana in data de 25 februarie au acoperit circa 8.200.000 de persoane, intre care pensionarii si somerii, categorii pentru care depunerea este facuta de catre casele de asigurari.
Dupa data de 1 iulie declaratia unica se va depune obligatoriu doar in format electronic. Pentru aceasta toti contribuabilii vizati vor trebui sa isi achizitioneze un certificat digital calificat.
Costurile achizitionarii unui certificat digital calificat sunt de 47 de euro plus TVA. Intru-cat certificatul are valabilitate numai un an de zile, acesta se poate reinnoi contra sumei de 30 de euro plus TVA.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen