Donnerstag, 19. Mai 2011

Informatii utile

In urma cu cativa ani nu stiam foarte multe lucruri despre semnatura electronica. Ca si contabil eram obisnuit cu procedurile administrative clasice ale institutiilor din tara noastra. Stim cu toti cam ce inseamna acest lucru, multe hartii, multa bataie de cap si mai ales mult timp pierdut. Apoi am aflat ca cei de la Ministerul Finantelor ofera varianta de a depune o serie de documente in format digital, utilizandu-se semnatura electronica.

Recunosc faptul ca am fost putin surprins cand anul trecut am aflat ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala va obliga toti contribuabilii mari si mijlocii sa utilizeze o semnatura electronica.
Aflandu-ma in aceasta situatie am avut ocazia sa ma informez putin cu privire la ceea ce inseamna de fapt semnatura electronica.
Astfel am aflat ca semnatura electronica este de fapt un set de date pe care fiecare posesor il stabileste si ea se creaza prin intermediul unui certificat digital calificat. Acesta se poate achizitiona numai de la una dintre firmele acreditate din Romania.
Putem folosi semnatura electronica nu numai pentru a depune actele la Fisc, Inspectoratul Teritorial de Munca, Casa de Asigurari de Sanatate sau alte institutii publice, dar si pentru a semna orice fel de document electronic, fie el in interes de serviciu sau privat.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen