Mittwoch, 18. Mai 2011

Documente mai sigure


Regulile emiterii si folosirii unui certificat calificat sunt stabilite de catre Legea 455 a semnaturii electronice, promulgate in anul 2001. Un certificat calificat se foloseste pentru semnarea oricarui document in format electronic, avand rolul de a-l identifica pe posesor in spatiul electronic.
In Romania, primii interesati in procurarea unui certificat calificat au fost contabilii, mai ales dupa ce Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis ordinul cu privire la obligativitatea contribuabililor mari si mijlocii de a-si depune declaratiile fiscale in format electronic. Desi in prima faza multi au privit cu scepticism idea de a folosi un certificat calificat, cei care l-au folosit s-au convins de faptul ca le este intr-adevar util. Daca luam in calcul doar faptul ca nu mai este necesara deplasarea personala la sediile diferitelor institutii pentru depunerea unor documente fiscale ne putem da seama ca este o schimbare in bine.
Documentele semnate printr-un certificat calificat sunt asadar mult mai sigure, fiind garantata provenienta, integritatea si confidentialitatea lor.
O alta categorie care trebuie sa isi achizitioneze acest certificat calificat este cea a medicilor si furnizorilor de servicii medicale care incepand cu data de 1 iunie vor trebui sa isi realizeze raportarile catre CNAS in format electronic.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen