Freitag, 27. Mai 2011

O schimbare binevenita

Semnatura electronica a devenit o necesitate odata cu raspandirea mijloacelor moderne de comunicare.In mediul de afaceri spre exemplu unde buna parte a corespondentei se poarta online, se impune protejarea documentelor prin semnatura electronica emisa prin intermediul unui certificat digital calificat.

De cativa ani si institutiile publice incurajeaza utilizarea de semnatura electronica de catre cetateni pentru depunerea mai multor tipuri de documente de natura administrativa. In acest sens, Ministerul Finantelor a oferit inca din anul 2008 posibilitatea ca o serie de declaratii fiscale sa fie trimise prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Urmatorul pas decisiv a fost facut de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala(ANAF) care in luna octombrie a anului trecut a emis ordinul prin care toti contribuabilii mari si mijlocii erau obligati sa utilizeze semnatura electronica pentru a-si depune o serie de declaratii fiscale. Tinand cont de faptul ca prin intermediul unui singur certificat digital poti sa creezi semnatura electronica pentru mai multe firme, contabilii au fost prima categorie vizata de aceasta decizie a ANAF.
In luna decembrie a anului 2010, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a luat decizia ca raportarile facute de medici si ceilalti furnizori de servicii medicale sa se realizeze in format electronic.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen