Donnerstag, 5. Mai 2011

O alternativa viabila- documentele electronice

O parte a contribuabililor din Romania s-a obisnuit deja sa foloseasca certificatul digital pentru crearea semnaturii electronice. Faptul ca unele institutii ale statului au incurajat depunerea documentelor in format electronic i-a determinat pe multi sa isi cumpere certificatul digital calificat. Comparand modul cum se depuneau actele fiscale inainte cu folosirea documentelor electronice diferentele sunt evidente.

Stim cu toti cat de greoaie este birocratia din institutiile publice romanesti si cat timp trebuie sa pierzi stand la cozi pentru a depune un simplu act. Birocratia si formalismul excesiv sunt probleme cu care societatea noastra se confrunta de foarte multa vreme. In aceste conditii, o idee care reduce la zero aglomeratia si timpul pierdut in fata ghiseelor nu poate fi decat binevenita.
Semnatura electronica ce se creaza prin intermediul certificatului digital ne poate ajuta in semnarea oricarui document in format electronic, avand valoarea legala a semnaturii olografe de pe documentele de hartie. Regulile folosirii semnaturii electronice si conditiile in care poate fi emis certificatul digital sunt reglementate de Legea semnaturii electronice promulgata de Parlament in anul 2001. Un certificat digital trebuie sa indice anumite informatii despre furnizor, client, termenul de valabilitate si modul de utilizare al certificatului.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen